Na razie sam suchy tekst moich pomysłów na grę a w miarę postępu będę zamieszczał coś jeszcze.
Ogólnie Nazewnictwo: chciałbym aby nie było takich sytuacji że w rasie Orków jest żołnierz Ork zwanym Orkiem XP. Rasa: ponad połowa jednostek w danej "nacji" to faktyczni przedstawiciele danej rasy, jak w WB1 wybrałem Minotarłów do rozgrywki to ich ilość była bardzo mała względem reszty armii (tzn był goblin, bazyliszek i machiny). Armia każdej rasy składała by się z 9 jednostek gdzie pierwsze 6 jednostek to między innymi: 1.Chłop 2.Strzelec 3.Szermiesz 4.Mag 5.Jednostka oblężnicza i 6.Generał, pozostałe 3 jednostki w zależności od profesji rasy (patrz niżej). Poziom twierdzy jaki będzie można uzyskać najwyższy to 3 ale bardziej konkretniejsze poziomy.
Wybór profesji Na początek przed wybraniem rasy gracz wybiera jaką nacją chcę grać:
Barbarzyńcy Ulubiony surowiec to kamień. Dodatkowe jednostki to żołnierze. Obrażenia w większości konwencjonalne (czyli od broni) i jedna jednostka z elementarnym atakiem. Budynki tanie ale z brakiem możliwości naprawy. Dochód nie jest zwiększany przez badania i nie mogą handlować, ale mogą umieścić górników w kopalniach. Robotnik bardzo słaby bez specjalnych umiejętności, umieszczenie ich w kopalni liczy się jako 1 górnik. Żołnierze kosztują tylko jeden typ surowca w przypadku podstawowych i zaawansowanych lub 2 typy surowca w przypadku jednostek elitarnych. Badania udoskonalające żołnierzy pod kątem walki i szybkości, inne badania tylu pancerz to sporadycznie.
Inżynierowie Ulubiony surowiec to żelazo. Dodatkowe jednostki to machiny. Obrażenia konwencjonalne i parę elementarne. Budynki drogie ale silne/wytrzymałe z możliwością naprawy. Dochód jest trochę zwiększany przez badania i mogą handlować, mogą również umieścić górników w kopalniach. Robotnik drogi i słaby lecz czasami ze specjalną umiejętnością, umieszczenie ich w kopalni liczy się jako 2 górników. Żołnierze kosztują tylko jeden typ surowca w przypadku podstawowych lub 2 typy surowca w przypadku zaawansowanych i 3 przy jednostkach elitarnych. Badania udoskonalające swoje machiny oblężnicze i ewentualnie architekturę.
Magowie Ulubiony surowiec to kryształy. Dodatkowe jednostki to magowie. Obrażenia w większości elementarne i jedna jednostka z konwencjonalnym atakiem. Budynki średnio wytrzymałe z możliwością regeneracji, nie każda nacja wykonuje naprawy. Dochód jest zwiększany przez badania i mogą handlować, nie mogą umieścić robotników w kopalniach. Robotnik drogi i silny, można go śmiało posłać do ataku z szansą na pokonanie przeciwnika. Żołnierze kosztują tylko jeden typ surowca w przypadku podstawowych lub 2 typy surowca w przypadku zaawansowanych i 3 przy jednostkach elitarnych. Badania udoskonalające swoje zaklęcia, regeneracje many i specjalne umiejętności budynkom.
Uniwersalni Ulubiony surowiec to złoto. Dodatkowe jednostki po 1 każdego typu czyli 1 machina, 1 wojownik i 1 mag. Obrażenia mieszane. Budynki średnio wytrzymałe, wykonują naprawy. Dochód jest zwiększany przez badania i mogą handlować, mogą umieścić robotników w kopalniach. Robotnik rożnie w zależności od nacji. Żołnierze kosztują minimum 2 typy surowca. Badania udoskonalające wszystkie swoje obiekty kładąc nacisk ka jeden element konkretniej w zależności od nacji.
Rasy Chciałbym aby były grupy po 3 odmian kazdej rasy jak to było z elfami przy czym jedni są dborzy, drudzy źli a trzeci neutralni.
(Profesja).........Rasa................|Dobry.............|Neutralny...|Zły
(Magowie)........Elfy...................|(nie)Wysokie...|(ob)Leśne..| Mroczne -()<-żarcik (Inżynierowie)..Krasnoludy........|Wysokogórskie|Leśne........|Podziemne (Barbarzyńcy)..Zielono-skurzy..|Kobolty............|Gobliny.....|Orkowie (Uniwersalni)...Ludzie...............Zakon..............|Imperium...|Czarnoksiężnicy
Jeśli chodzi o nację Czarnoksiężników to przerobieni Władcy zarazy gdzie mają 3 generałów magów jak ludzie z WBC2 tylko tak, na pierwszych poziomie są owładnięci ludzie Opętany-robotnik i Berserker-człowiek żołnierz, dalej są hydry, oczy i inne potwory z ludzkiej masy (w końcu ci źli magowie eksperymentują na nich).
======================================================= Na samym początek zajmę się rojowiskiem, jest moją ulubiona nacją w grze lecz parę rzeczy należałoby zmienić.
Wygląd Nadać im pewne humanoidalne cechy jak to zostało zrobione z Skorpio-człekiem bo tradycyjny owadzi wygląd jest nudny i ich chrobotanie zastąpić prostym dialogiem jak u golemów mrocznych krasnoludów.
Jednostki: 1.Poziom Mrówka-zwykły robol. Modliszka-zamiast łuski, odporny na ataki kute i z możliwością ulepszenia ich szybkości ataku i ruchu. 2.Poziom Szerszeń-lotnik i tyle. Skorpioczłek-tutaj bez zmian bo już jest świetny. 3.Poziom Księżna-generał roju zamiast kapłana skorpiona, powolna i masywna robal-owa panna z olbrzymim obrażeniami wręcz, umiejętność pożarcie (25% na zabicie mniejszego wroga i przywrócenie zdrowia o tyle ile ofiara miała maksymalnie). Skarabeusz- bardziej masywniejszy i powolniejszy, idealna jednostka oblężnicza.
Co do budynków może zostać styl wielkich kopców ziemi.
Tylko do jakiej profesji ich dać, waham się między magami (kapłan-skorpion, motyl-mag, ???) czy barbarzyńcami (żuk-żywy czołg roju, mrówka-żołnierz-tani ale szybki do rozmnożenia, ???).
Co sądzicie o tym wszystkim?
|