Mad Hatter - 2014-10-01 10:16:32

Na razie sam suchy tekst moich pomysłów na grę a w miarę postępu będę zamieszczał coś jeszcze.

Ogólnie
Nazewnictwo: chciałbym aby nie było takich sytuacji że w rasie Orków jest żołnierz Ork zwanym Orkiem XP.
Rasa: ponad połowa jednostek w danej "nacji" to faktyczni przedstawiciele danej rasy, jak w WB1 wybrałem Minotarłów do rozgrywki to ich ilość była bardzo mała względem reszty armii (tzn był goblin, bazyliszek i machiny).
Armia każdej rasy składała by się z 9 jednostek gdzie pierwsze 6 jednostek to między innymi: 1.Chłop 2.Strzelec 3.Szermiesz 4.Mag 5.Jednostka oblężnicza i 6.Generał, pozostałe 3 jednostki w zależności od profesji rasy (patrz niżej).
Poziom twierdzy jaki będzie można uzyskać najwyższy to 3 ale bardziej konkretniejsze poziomy.


Wybór profesji
Na początek przed wybraniem rasy gracz wybiera jaką nacją chcę grać:

Barbarzyńcy
Ulubiony surowiec to kamień.
Dodatkowe jednostki to żołnierze.
Obrażenia w większości konwencjonalne (czyli od broni) i jedna jednostka z elementarnym atakiem.
Budynki tanie ale z brakiem możliwości naprawy.
Dochód nie jest zwiększany przez badania i nie mogą handlować, ale mogą umieścić górników w kopalniach.
Robotnik bardzo słaby bez specjalnych umiejętności, umieszczenie ich w kopalni liczy się jako 1 górnik.
Żołnierze kosztują tylko jeden typ surowca w przypadku podstawowych i zaawansowanych lub 2 typy surowca w przypadku jednostek elitarnych.
Badania udoskonalające żołnierzy pod kątem walki i szybkości, inne badania tylu pancerz to sporadycznie.

Inżynierowie
Ulubiony surowiec to żelazo.
Dodatkowe jednostki to machiny.
Obrażenia konwencjonalne  i parę elementarne.
Budynki drogie ale silne/wytrzymałe z możliwością naprawy.
Dochód jest trochę zwiększany przez badania i mogą handlować, mogą również umieścić górników w kopalniach.
Robotnik drogi i słaby lecz czasami ze specjalną umiejętnością, umieszczenie ich w kopalni liczy się jako 2 górników.
Żołnierze kosztują tylko jeden typ surowca w przypadku podstawowych lub 2 typy surowca w przypadku  zaawansowanych i 3 przy jednostkach elitarnych.
Badania udoskonalające swoje machiny oblężnicze i ewentualnie architekturę.

Magowie
Ulubiony surowiec to kryształy.
Dodatkowe jednostki to magowie.
Obrażenia w większości elementarne i jedna jednostka z konwencjonalnym atakiem.
Budynki średnio wytrzymałe z możliwością regeneracji, nie każda nacja wykonuje naprawy.
Dochód jest zwiększany przez badania i mogą handlować, nie mogą umieścić robotników w kopalniach.
Robotnik drogi i silny, można go śmiało posłać do ataku z szansą na pokonanie przeciwnika.
Żołnierze kosztują tylko jeden typ surowca w przypadku podstawowych lub 2 typy surowca w przypadku  zaawansowanych i 3 przy jednostkach elitarnych.
Badania udoskonalające swoje zaklęcia, regeneracje many i specjalne umiejętności budynkom.

Uniwersalni
Ulubiony surowiec to złoto.
Dodatkowe jednostki po 1 każdego typu czyli 1 machina, 1 wojownik i 1 mag.
Obrażenia mieszane.
Budynki średnio wytrzymałe, wykonują naprawy.
Dochód jest zwiększany przez badania i mogą handlować, mogą umieścić robotników w kopalniach.
Robotnik rożnie w zależności od nacji.
Żołnierze kosztują minimum 2 typy surowca.
Badania udoskonalające wszystkie swoje obiekty kładąc nacisk ka jeden element konkretniej w zależności od nacji.

Rasy
Chciałbym aby były grupy po 3 odmian kazdej rasy jak to było z elfami przy czym jedni są dborzy, drudzy źli a trzeci neutralni.

(Profesja).........Rasa................|Dobry.............|Neutralny...|Zły

(Magowie)........Elfy...................|(nie)Wysokie...|(ob)Leśne..| Mroczne -()<-żarcik
(Inżynierowie)..Krasnoludy........|Wysokogórskie|Leśne........|Podziemne
(Barbarzyńcy)..Zielono-skurzy..|Kobolty............|Gobliny.....|Orkowie
(Uniwersalni)...Ludzie...............Zakon..............|Imperium...|Czarnoksiężnicy

Jeśli chodzi o nację Czarnoksiężników to przerobieni Władcy zarazy gdzie mają 3 generałów magów jak ludzie z WBC2 tylko tak, na pierwszych poziomie są owładnięci ludzie Opętany-robotnik i Berserker-człowiek żołnierz, dalej są hydry, oczy i inne potwory z ludzkiej masy (w końcu ci źli magowie eksperymentują na nich).

=======================================================
Na samym początek zajmę się rojowiskiem, jest moją ulubiona nacją w grze lecz parę rzeczy należałoby zmienić.

Wygląd
Nadać im pewne humanoidalne cechy jak to zostało zrobione z Skorpio-człekiem bo tradycyjny owadzi wygląd jest nudny i ich chrobotanie zastąpić prostym dialogiem jak u golemów mrocznych krasnoludów.

Jednostki:
1.Poziom
Mrówka-zwykły robol.
Modliszka-zamiast łuski, odporny na ataki kute i z możliwością ulepszenia ich szybkości ataku i ruchu.
2.Poziom
Szerszeń-lotnik i tyle.
Skorpioczłek-tutaj bez zmian bo już jest świetny.
3.Poziom
Księżna-generał roju zamiast kapłana skorpiona, powolna i masywna robal-owa panna z olbrzymim obrażeniami wręcz, umiejętność pożarcie (25% na zabicie mniejszego wroga i przywrócenie zdrowia o tyle ile ofiara miała maksymalnie).
Skarabeusz- bardziej masywniejszy i powolniejszy, idealna jednostka oblężnicza.

Co do budynków może zostać styl wielkich kopców ziemi.

Tylko do jakiej profesji ich dać, waham się między magami (kapłan-skorpion, motyl-mag, ???) czy barbarzyńcami (żuk-żywy czołg roju, mrówka-żołnierz-tani ale szybki do rozmnożenia, ???).



Co sądzicie o tym wszystkim?

www.j23.pun.pl www.moomin.pun.pl www.se-java.pun.pl www.kpswsm.pun.pl www.clubpenguin.pun.pl