Mad Hatter - 2014-10-07 18:22:34

Jest to poradnik i opis do WBC3 z modyfikacją 1035 która:
-dodaje nowe nacje: Smokowcy, Gobliny, ogry i Gnolle;
-nowe artefakty;
-nowe lokalizacje na mapie,
-dodatkowe portrety i pionki dla bohatera.

Każda rasa jest opisana następująco:
-wstęp-parę słów na start;
-budynki: co i jak się odblokowuje i co robi;
-jednostki: opis nowych jednostek lub co zmieniono w starych.
-specjalne: jakaś akcja specjalna narodu lub lidera tego narodu.
-rady: parę moich rad dotyczących gry tą rasą.

=====================================
Gobliny
=====================================
<<< WSTĘP >>>
Idzie dużo złota i żelaza a mało kryształów(przynajmniej do poziomu 4 gdzie jest szaman);
Ogólnie nacja wygląda na ładnie zrobioną tylko skoda że tak dużo złota idzie, więcej niż u krasnoludów.
Należy wspomnieć tu o ich wieży obronnej co zadaje 10 pkt obrażeń kutych ale prędkość ma 10 i 400 pkt wytrzymałości.
Bohater tej rasy ma dostęp do goblińskiej magii.

Budynki: niektóre grafiki pochodzą z starszej wersji gry a niektóre z innych.
Jednostki: oczywiście są gobliny od orków jak i nowe całkiem postacie od zera zrobione.

<<< BUDYNKI >>>
=== Poziom 1 ===
Ratusz: Baszta goblinów
Potrzebuje złota i głównie kryształów do rozwoju.
Szkoli: Kolboty.
Badania: brak

Wieża goblinów
Atakuje latające jednostki.
Szkoli: Goblin, Procarza(wym Ratusz poz 2), Motor(wym Warsztat).
Badania: Sokoli wzrok(zasięg wzroku).

=== Poziom 2 ===
Szczurza nora
Szkoli: Ogromne szczury.
Badania: Czarna zaraza(szczur może zarażać).

=== Poziom 3 ===
Goblińksa Hatka wodza
+4 do limtu jednostek.
Szkoli: Goblińskiego wodza oraz Skradający(wym Ratusz poz 5);
Badania: Padlinożercy(goblin pozyskuje surowce z ruin i Atak z zaskoczenia(+6% do zabójstwa dla Skradającego).

Warsztat goblinów
Szkoli: goblińską balistę, goblińską armatę, Sterowiec(wym bad Lewitacja) oraz Gobliński Sherman(czyli czołg)
Badanie: gumowa proca(+4 do zasięgu dla balisty i procarza),nieuchwytność(goblin zyskuje odporność na zwykłe strzały) i Magiczny proszek(+4 do zasięgu dla armaty i sterowca).

Gniazdo
Nic nowego
Szkoli: ważkę, Harpię, Bagienny i burzowy smok.
Badania: Harpia wiedźma.

=== Poziom 4 ===
Gobliński krąg.
Szkoli: Goblińskich szamanów.
Badania: Szaman(nic nowego, to samo co u orków)

Gobliński ołtarz
Szkoli: nic
Badania: Lewitacja(umożliwia budowanie sterowców) i regeneracja many.

Totem
Ten sam co u orków.

=== Poziom 5 ===
Brak nowych budynków

<<< JEDNOSTKI >>>
Goblin-ten skaut od orków, dodano mu umiejętność padlinożerca (zbiera surowce z zburzonych budynków.
Procarz-goblin z procą.
Motor-goblin na motorku z tubą, jego ataki są trujące, silniejszy od procarza.
Wielki szczur-po prostu szczur.
Wódz goblinów-ten sam co u orków.
Balista goblinów-to samo co u orków.
Armata goblinów-ma mniejszy zasięg od balisty ale zadaje większe obrażenia, ma ikonkę goblina jak troll owce, aby armatę załadować goblinem trzeba go zmusić do zaatakowania goblina i może strzelać goblinami zyskując +100 do obrażeń.
Sterowiec-latająca machina oblężnicza strzelająca goblinami, jak ich mam na start to gra kończy się w parę minut bo bardzo mocna jednostka.
Szaman goblinów-ten sam co u orków.
Skradający-goblin generał który potrafi stać się niewidzialny.
Gobliński Sherman-czyli czołg goblinów (tytan), wielki wóz z głowicą ciągnięte przez 2 szczury, strzela goblinami co oznacza że goblin może czasami wstać i walczyć.

<<< SPECJALNE >>>
Goblińska magia:
1.Infekcja: wezwanie wielkiego szura.
2.Horda: wezwanie 4 goblinów.
3.Mroczne ostrze: bohater ma zdolność zabójca.
4.Magiczna proca: bohater walczy na dystans zadając obrażenia obuchowe.
5.Magiczne trybiki: zwiększa prędkość pobliskich machin goblinów prócz sterowca.
6.Uwarzenie manny: bohater tworzy butelkę many;
7.Wezwanie oszusta: wzywa kopie samego siebie, lepiej walczy od mojego złodzieja i nazywa się Dragon Hero, w opisie widnieje generał goblinów.
8.Wymknięcie: bohater teleportuje się w losowym bezpiecznym miejscu na mapie.
9.Goblinozacja: przemienia wrogów w goblinów.
10.Atak z zaskoczenia: nasze wojska wokół bohatera są niewidzialne.

<<< RADY >>>
0.UWAGA: Jak uczymy się goblińskich zaklęć w sensie od 1 do 10 poziomu umiejętności to podzczas otwierania księgi zaklęć może nas wywalić z gry, przed nauką tej umiejętności czy po osiągnięciu 10 lub wyszego błędu nie ma
1.W pierwszej kolejności opanuj kopalnie złota, następnie żelaza, kamień i kryształy właściwie starczy po jednym.
2.Z powodu dużego zapotrzebowania na złoto buduje trzy ratusze gdzie w dwóch jest szkolonych robotników a trzeci jest do rozwoju (koniecznie musi być wolny i tylko ma służyć do rozwoju).
3.Należy jak najszybciej przejść na drugi poziom bo z goblina marny wojownik a nic nie mamy konkretniejszego na tym poziomie.
4.Do szczęścia wystarczą tylko dwie warsztaty goblinów, tyle złota i żelaza pochłaniają co kilka kopalń 3 poziomu!
5.Goblin staje się użyteczny tylko na 3 poziomie gdzie wzmocniony badaniami może udać się do bazy wroga i pozyskać trochę surowca.
6.Do wież obronnych nie daje wojowników tylko strzelców, skoro ma szybkość 10 a obrażenia 10 to lepiej jest zwiększyć widocznie obrażenia aniżeli walkę i (już tak wysoką) szybkość.

=====================================
SMOKI
=====================================
<<< WSTĘP >>>
Nacja bardzo niezbilansowana, w sensie że są OP, mają dostęp do wszystkich standardowych smoków po obniżonych cenach i czasu produkcji a nawet mają parę własnych smokowatych jednostek.

Budynki: całkowicie od nowa robione, twórca modyfikacji musiał je robić jako pierwsze bo wyglądają bardzo proste.
Jednostki: smoki oryginalne w WBC a reszta oprócz jednego krasnoluda z WBC2 robione od nowa, przyczepie się tutaj do animacji czy nieczytelnej grafiki.

<<< BUDYNKI >>>
=== Poziom 1 ===
Ratusz: Baszta smoków
Szkoli: nic
Badania: Plądrowanie (co poziom ratusza to nowy poziom tego badania jest dostępny-za każdą zniszczoną budowle otrzymujemy X*100 każdego surowca).

Gospoda Krasnoludów
Szkoli: Smoczych kowali,Krasnolud-bandyta;
Badania:nic
=== Poziom 2 ===
Gospoda Elfów
Szkoli: Smoczy strażnik, Mściciela(wym Ratusz Poz 3), Królowa smoków(wym Ratusz Poz 5)
Badania: żadne;

=== Poziom 3 ===
Smocza jama
Szkoli: Lądowe Smoki
Badania: Oddech burzy(Lądowy smok może przeistoczyć się w burzowego draglinga), Oddech ognia(Lądowy smok może przeistoczyć się w ognistego draglinga), Oddech kwasu(Lądowy smok może przeistoczyć się w kwasowego draglinga).

Smoczy Stos
Szkoli:nic.
Badania: Złote łuski I - III(zwiększa odporność u ziemnych smoków i draglingów),Szmoczy mściciel(zwiększa u Mscicieli obrażenia i zasięg),Motywacja(premia do walki i szybkości krasnoludzkich bandytów), Handel.

Gniazdo
Niby standardowe ale bardzo wypchany!!!
Szkoli: poz 1:Feniks ,poz 2: Wiwerna/Smoczą Żmije, poz 3 Ognisty/Burzowy/Bagienny Smok
Badania: żadne.

=== Poziom 4 ===
Smoczy ołtarz
Umożliwia przywołanie Drakolicza po opracowaniu badania smoczej duszy.
Szkoli: nic;
Badania: Smocza dusza(patrz wyżej);

=== Poziom 5 ===
Smocza iglica
Szkoli: Niebiańskiego i Lodowego smoka oraz Sheka(Tytan)
Badania:żadne.

<<< JEDNOSTKI >>>
Opiszę wszystkich prócz standardowych istot czyli dojrzałe smoki.

Smoczy kowal-bardzo silny robotnik ale niezbyt pracowity jak na krasnoluda,postać nieczytelna więc ni nie dopowiem więcej.
Krasnolud Bandyta-grafika topornika z poprzednich części, niespecjalny żołnierz.
Smoczy strażnik-elf w biały "czymś", elfy tutaj mają lekko czerwonawą skórę, szermierz, nic specjalnego.
Mściciel-kolejny elf na biało ubrany-niespecjalna jednostka strzelecka.
Ziemny smok-duża skrzydlata bestia ale chodzi po ziemi i atakuje ogniem lądowych i powietrznych, w końcu konkretna jednostka produkująca się za kamień i z możliwością przeobrażenia się w silniejszego smoka ziemnego zwanego draglingiem.
Burzowy/Ognisty/Bagienny Draglink-silniejsza bestyjka, jak mamy ratusz na 5 poziomie możemy go przeistoczyć w pełnowartościowego smoka.
Smocza Żmija-ciekawy średnio-silny smok, jego ataki są trujące i w 100% gwarantują  ogłuszenie przeciwnika.
Lodowy smok-to niebiański smok wymalowany na jasne kolory, oprócz tego nic specjalnego.
Królowa smoków-generał,raczej postać była wzorowana na Walkirie, jednostka aktakująca magią i zdolna do przywołania Baśniowego smoka za 100 many(Wielce przydatne taki smoczek 6 obr i 6 zasięgu XD).
Sheka(czy jakoś tak)-Smoczy tytan,grafika smoka z WBC1, właściwie nic specjalnego i właściwie niepotrzebny bo mamy bandę smoków.

<<< SPECJALNE >>>
Właściwie nic oprócz to że bohater tej naci zawsze ma umiejętność Smoczy pogromca i Smoczy władca(XP dla dinozaurów,smoków i Hydr).

<<< RADY >>>
1.Do szczęścia potrzebujesz: Ratusza i Smoczą jamę, robisz w nich wszystkie badania i jesteś królem bo Smok ziemny i Draglingi są bardzo silne, a jak masz grabież i Ratusz na 5 poziomie jesteś królem i po co miałbyś produkować jakieś elfy czy Krasnoludy kiedy masz mocarną smoczą rodzinkę.
2.Grając przeciw nim w przypadku sarathi to należy inwestować w pterodaktyle, okazuje się że taka grupa jest zdolny roznosić smoki, zobaczę jak mi goblinami pójdzie.
3.Ogólnie aby ich pokonać to należy ich zdławić zanim osiągną 3 poziom lub nie dopuścić do osiągnięcia 5.
=====================================
ARTEFAKTY
=====================================
Maska szamana:+2 do goblińskiej magi

=====================================
ZMIANY W KAMPANII
=====================================
Na razie wybrałem sobie gobliny a klasa dla bohatera to złodziej i misję nawet łatwo przechodzę pomimo że pisze bardzo trudny.

<<< MISJE >>>
2 misja ogólnie na wyspie
Standardowo: Niebieski gracz pilnuje bramy a zielony szarżuje na nas nawet bohaterem.
Modyfikacja: zielony zakłada bazę.

Przewodnictwo nad barbarzyńcami
Konkretnie chodzi o zdobycie możliwości dowodzenia barbarzyńcami na mapie gdzie są 4 wodzowie.
Standardowo: wódz z południa szarżował na naszego bohatera już na starcie.
Modyfikacja: wodzowie stoją w miejscu.

<<< MAPA >>>
Gniazdo smoków
Na razie niezbadane.

======================================
W miare postępów będe aktualizował posta.

www.nietylkomama.pun.pl www.slownik.pun.pl www.arabistyka.pun.pl www.pisarze2012.pun.pl www.naszastrefa.pun.pl