Jest to poradnik i opis do WBC3 z modyfikacją 1035 która: -dodaje nowe nacje: Smokowcy, Gobliny, ogry i Gnolle; -nowe artefakty; -nowe lokalizacje na mapie, -dodatkowe portrety i pionki dla bohatera.
Każda rasa jest opisana następująco: -wstęp-parę słów na start; -budynki: co i jak się odblokowuje i co robi; -jednostki: opis nowych jednostek lub co zmieniono w starych. -specjalne: jakaś akcja specjalna narodu lub lidera tego narodu. -rady: parę moich rad dotyczących gry tą rasą.
===================================== Gobliny ===================================== <<< WSTĘP >>> Idzie dużo złota i żelaza a mało kryształów(przynajmniej do poziomu 4 gdzie jest szaman); Ogólnie nacja wygląda na ładnie zrobioną tylko skoda że tak dużo złota idzie, więcej niż u krasnoludów. Należy wspomnieć tu o ich wieży obronnej co zadaje 10 pkt obrażeń kutych ale prędkość ma 10 i 400 pkt wytrzymałości. Bohater tej rasy ma dostęp do goblińskiej magii.
Budynki: niektóre grafiki pochodzą z starszej wersji gry a niektóre z innych. Jednostki: oczywiście są gobliny od orków jak i nowe całkiem postacie od zera zrobione.
<<< BUDYNKI >>> === Poziom 1 === Ratusz: Baszta goblinów Potrzebuje złota i głównie kryształów do rozwoju. Szkoli: Kolboty. Badania: brak
Wieża goblinów Atakuje latające jednostki. Szkoli: Goblin, Procarza(wym Ratusz poz 2), Motor(wym Warsztat). Badania: Sokoli wzrok(zasięg wzroku).
=== Poziom 2 === Szczurza nora Szkoli: Ogromne szczury. Badania: Czarna zaraza(szczur może zarażać).
=== Poziom 3 === Goblińksa Hatka wodza +4 do limtu jednostek. Szkoli: Goblińskiego wodza oraz Skradający(wym Ratusz poz 5); Badania: Padlinożercy(goblin pozyskuje surowce z ruin i Atak z zaskoczenia(+6% do zabójstwa dla Skradającego).
Warsztat goblinów Szkoli: goblińską balistę, goblińską armatę, Sterowiec(wym bad Lewitacja) oraz Gobliński Sherman(czyli czołg) Badanie: gumowa proca(+4 do zasięgu dla balisty i procarza),nieuchwytność(goblin zyskuje odporność na zwykłe strzały) i Magiczny proszek(+4 do zasięgu dla armaty i sterowca).
Gniazdo Nic nowego Szkoli: ważkę, Harpię, Bagienny i burzowy smok. Badania: Harpia wiedźma.
=== Poziom 4 === Gobliński krąg. Szkoli: Goblińskich szamanów. Badania: Szaman(nic nowego, to samo co u orków)
Gobliński ołtarz Szkoli: nic Badania: Lewitacja(umożliwia budowanie sterowców) i regeneracja many.
Totem Ten sam co u orków.
=== Poziom 5 === Brak nowych budynków
<<< JEDNOSTKI >>> Goblin-ten skaut od orków, dodano mu umiejętność padlinożerca (zbiera surowce z zburzonych budynków. Procarz-goblin z procą. Motor-goblin na motorku z tubą, jego ataki są trujące, silniejszy od procarza. Wielki szczur-po prostu szczur. Wódz goblinów-ten sam co u orków. Balista goblinów-to samo co u orków. Armata goblinów-ma mniejszy zasięg od balisty ale zadaje większe obrażenia, ma ikonkę goblina jak troll owce, aby armatę załadować goblinem trzeba go zmusić do zaatakowania goblina i może strzelać goblinami zyskując +100 do obrażeń. Sterowiec-latająca machina oblężnicza strzelająca goblinami, jak ich mam na start to gra kończy się w parę minut bo bardzo mocna jednostka. Szaman goblinów-ten sam co u orków. Skradający-goblin generał który potrafi stać się niewidzialny. Gobliński Sherman-czyli czołg goblinów (tytan), wielki wóz z głowicą ciągnięte przez 2 szczury, strzela goblinami co oznacza że goblin może czasami wstać i walczyć.
<<< SPECJALNE >>> Goblińska magia: 1.Infekcja: wezwanie wielkiego szura. 2.Horda: wezwanie 4 goblinów. 3.Mroczne ostrze: bohater ma zdolność zabójca. 4.Magiczna proca: bohater walczy na dystans zadając obrażenia obuchowe. 5.Magiczne trybiki: zwiększa prędkość pobliskich machin goblinów prócz sterowca. 6.Uwarzenie manny: bohater tworzy butelkę many; 7.Wezwanie oszusta: wzywa kopie samego siebie, lepiej walczy od mojego złodzieja i nazywa się Dragon Hero, w opisie widnieje generał goblinów. 8.Wymknięcie: bohater teleportuje się w losowym bezpiecznym miejscu na mapie. 9.Goblinozacja: przemienia wrogów w goblinów. 10.Atak z zaskoczenia: nasze wojska wokół bohatera są niewidzialne.
<<< RADY >>> 0.UWAGA: Jak uczymy się goblińskich zaklęć w sensie od 1 do 10 poziomu umiejętności to podzczas otwierania księgi zaklęć może nas wywalić z gry, przed nauką tej umiejętności czy po osiągnięciu 10 lub wyszego błędu nie ma 1.W pierwszej kolejności opanuj kopalnie złota, następnie żelaza, kamień i kryształy właściwie starczy po jednym. 2.Z powodu dużego zapotrzebowania na złoto buduje trzy ratusze gdzie w dwóch jest szkolonych robotników a trzeci jest do rozwoju (koniecznie musi być wolny i tylko ma służyć do rozwoju). 3.Należy jak najszybciej przejść na drugi poziom bo z goblina marny wojownik a nic nie mamy konkretniejszego na tym poziomie. 4.Do szczęścia wystarczą tylko dwie warsztaty goblinów, tyle złota i żelaza pochłaniają co kilka kopalń 3 poziomu! 5.Goblin staje się użyteczny tylko na 3 poziomie gdzie wzmocniony badaniami może udać się do bazy wroga i pozyskać trochę surowca. 6.Do wież obronnych nie daje wojowników tylko strzelców, skoro ma szybkość 10 a obrażenia 10 to lepiej jest zwiększyć widocznie obrażenia aniżeli walkę i (już tak wysoką) szybkość.
===================================== SMOKI ===================================== <<< WSTĘP >>> Nacja bardzo niezbilansowana, w sensie że są OP, mają dostęp do wszystkich standardowych smoków po obniżonych cenach i czasu produkcji a nawet mają parę własnych smokowatych jednostek.
Budynki: całkowicie od nowa robione, twórca modyfikacji musiał je robić jako pierwsze bo wyglądają bardzo proste. Jednostki: smoki oryginalne w WBC a reszta oprócz jednego krasnoluda z WBC2 robione od nowa, przyczepie się tutaj do animacji czy nieczytelnej grafiki.
<<< BUDYNKI >>> === Poziom 1 === Ratusz: Baszta smoków Szkoli: nic Badania: Plądrowanie (co poziom ratusza to nowy poziom tego badania jest dostępny-za każdą zniszczoną budowle otrzymujemy X*100 każdego surowca).
Gospoda Krasnoludów Szkoli: Smoczych kowali,Krasnolud-bandyta; Badania:nic === Poziom 2 === Gospoda Elfów Szkoli: Smoczy strażnik, Mściciela(wym Ratusz Poz 3), Królowa smoków(wym Ratusz Poz 5) Badania: żadne;
=== Poziom 3 === Smocza jama Szkoli: Lądowe Smoki Badania: Oddech burzy(Lądowy smok może przeistoczyć się w burzowego draglinga), Oddech ognia(Lądowy smok może przeistoczyć się w ognistego draglinga), Oddech kwasu(Lądowy smok może przeistoczyć się w kwasowego draglinga).
Smoczy Stos Szkoli:nic. Badania: Złote łuski I - III(zwiększa odporność u ziemnych smoków i draglingów),Szmoczy mściciel(zwiększa u Mscicieli obrażenia i zasięg),Motywacja(premia do walki i szybkości krasnoludzkich bandytów), Handel.
Gniazdo Niby standardowe ale bardzo wypchany!!! Szkoli: poz 1:Feniks ,poz 2: Wiwerna/Smoczą Żmije, poz 3 Ognisty/Burzowy/Bagienny Smok Badania: żadne.
=== Poziom 4 === Smoczy ołtarz Umożliwia przywołanie Drakolicza po opracowaniu badania smoczej duszy. Szkoli: nic; Badania: Smocza dusza(patrz wyżej);
=== Poziom 5 === Smocza iglica Szkoli: Niebiańskiego i Lodowego smoka oraz Sheka(Tytan) Badania:żadne.
<<< JEDNOSTKI >>> Opiszę wszystkich prócz standardowych istot czyli dojrzałe smoki.
Smoczy kowal-bardzo silny robotnik ale niezbyt pracowity jak na krasnoluda,postać nieczytelna więc ni nie dopowiem więcej. Krasnolud Bandyta-grafika topornika z poprzednich części, niespecjalny żołnierz. Smoczy strażnik-elf w biały "czymś", elfy tutaj mają lekko czerwonawą skórę, szermierz, nic specjalnego. Mściciel-kolejny elf na biało ubrany-niespecjalna jednostka strzelecka. Ziemny smok-duża skrzydlata bestia ale chodzi po ziemi i atakuje ogniem lądowych i powietrznych, w końcu konkretna jednostka produkująca się za kamień i z możliwością przeobrażenia się w silniejszego smoka ziemnego zwanego draglingiem. Burzowy/Ognisty/Bagienny Draglink-silniejsza bestyjka, jak mamy ratusz na 5 poziomie możemy go przeistoczyć w pełnowartościowego smoka. Smocza Żmija-ciekawy średnio-silny smok, jego ataki są trujące i w 100% gwarantują ogłuszenie przeciwnika. Lodowy smok-to niebiański smok wymalowany na jasne kolory, oprócz tego nic specjalnego. Królowa smoków-generał,raczej postać była wzorowana na Walkirie, jednostka aktakująca magią i zdolna do przywołania Baśniowego smoka za 100 many(Wielce przydatne taki smoczek 6 obr i 6 zasięgu XD). Sheka(czy jakoś tak)-Smoczy tytan,grafika smoka z WBC1, właściwie nic specjalnego i właściwie niepotrzebny bo mamy bandę smoków.
<<< SPECJALNE >>> Właściwie nic oprócz to że bohater tej naci zawsze ma umiejętność Smoczy pogromca i Smoczy władca(XP dla dinozaurów,smoków i Hydr).
<<< RADY >>> 1.Do szczęścia potrzebujesz: Ratusza i Smoczą jamę, robisz w nich wszystkie badania i jesteś królem bo Smok ziemny i Draglingi są bardzo silne, a jak masz grabież i Ratusz na 5 poziomie jesteś królem i po co miałbyś produkować jakieś elfy czy Krasnoludy kiedy masz mocarną smoczą rodzinkę. 2.Grając przeciw nim w przypadku sarathi to należy inwestować w pterodaktyle, okazuje się że taka grupa jest zdolny roznosić smoki, zobaczę jak mi goblinami pójdzie. 3.Ogólnie aby ich pokonać to należy ich zdławić zanim osiągną 3 poziom lub nie dopuścić do osiągnięcia 5. ===================================== ARTEFAKTY ===================================== Maska szamana:+2 do goblińskiej magi
===================================== ZMIANY W KAMPANII ===================================== Na razie wybrałem sobie gobliny a klasa dla bohatera to złodziej i misję nawet łatwo przechodzę pomimo że pisze bardzo trudny.
<<< MISJE >>> 2 misja ogólnie na wyspie Standardowo: Niebieski gracz pilnuje bramy a zielony szarżuje na nas nawet bohaterem. Modyfikacja: zielony zakłada bazę.
Przewodnictwo nad barbarzyńcami Konkretnie chodzi o zdobycie możliwości dowodzenia barbarzyńcami na mapie gdzie są 4 wodzowie. Standardowo: wódz z południa szarżował na naszego bohatera już na starcie. Modyfikacja: wodzowie stoją w miejscu.
<<< MAPA >>> Gniazdo smoków Na razie niezbadane.
====================================== W miare postępów będe aktualizował posta.
|