resistance jak ktoś preferuje
zastanawiam się na co jeszcze wpływa..? bo oczywiście na pancerz naszego bohatera, co lukier bardzo przejrzyście przedstawił w innym wątku.
tylko intryguje mnie jaka jest dokładna mechanika.. z załączników do ang wersji można wyczytać tylko tyle że daje odporność na efekty psychologiczne (także te rzucane przez herosów/jednostki).. i tu mnóstwo pytań.. ile trzeba mieć odpa żeby być całkiem odpornym, uodparniać jednostki - a przynajmniej zmniejszać prawdopodobieństwo rzucenia na nas czaru/efektu
podobno zmniejsza też szanse na zabójstwo??
wie ktoś coś lub ma jakieś pliki/źródła/konkretne dane/liczby itp w temacie?
Offline
Odporność to zagadnienie zagadka, jeszcze nie do końca zgłębione. Podsumuję co na razie wiem:
Pancerz- można odhaczyć,
Efekty psychologiczne- hmm... Ciężko podać jakieś dokładne liczby, ale z tego co gdzieś czytałem orkowie są podatniejsi o 50% od większości ras na złapanie czegoś. Ich główne jednostki tzn. gobliny, orki(?) i wilczy jeźdźcy mają po 7pkt. odporności, średnio jednostki mają coś około 10-12, kawaleria jeszcze wyżej. Jest też czar iluzji zwiększający o kilka punktów atak, szybkość i ODPORNOŚĆ kawalerii pomimo tego, że i tak mają jej dużo, czyli normalnie też mogą coś złapać.
Czary rzucane przez bohatera omijają odporności jednostek, pisałem o tym w temacie: "Trucizna, zaraza i efekty psychologiczne."
Zabójstwo-
Offline
to zabójstwo to też dziwna sprawa.. tłukłem sie kiedyś dark elfem assasinem (20% z umiejętności + 10% ze snakesetu) z krasnoludem runemasterem.. wymiana ciosów trwała baaardzooo długo a mimo tego "zabójczy" nie wpadł.. no i trzeba było wiać ;p
a na chłopską matematyke wynikało że co 3-4 ciosy powinienem uśmiercać.. nie pamiętam ile miał armoru/resistu mój przeciwnik.. ale i tak kwestia dość ciekawa.. bo na pewno ma jakiś wpływ, tylko o dokładne cyferki to trudno sie pokusić z takich obserwacji..
eddit: żeby multiposta nie było:
soulfly9 napisał:
-zdolność zabójstwa w przypadku przeciwnika posiadającego ponad 45 odporności wynosi praktycznie 0 (bo zginiesz 3 razy zanim "wejdzie"),mój bohater zabijał bardzo rzadko pomimo że nosi zestaw "wężowe skarby"(+10% do zabójstwa) i był mrocznym elfem (+4% do zabójstwa), poza tym z doświadczenia wiem ze ten cios nie zawsze zabija to chyba jakiś bug lub coś w ten deseń w moim przypadku przeciwnik uderzył za ok1200 a miałem 1560 hp
to z tematu o zabójcy..
wychodzi że magiczne 45 resist uodparnia niemal całkowicie na zabójstwo? fajnie by było gdyby autor zacytowanego fragmentu pokusił sie o rozwinięcie myśli ;p
Ostatnio edytowany przez danath (2014-04-08 12:38:58)
Offline
Hahaha, też na to liczę.
Co do wartości 45 to nie przyjmował bym ją za jakąś ostateczną, chociaż soulfly9 zawsze był nieźle poinformowany (jak w tym poście o przedmiotach po przejściu kampanii, gdzie on to znalazł???)
Trzeba opracować doświadczenie które da nam konkretne liczby z tym zabójstwem.
Hipoteza: odporność=1 jest najniższa dla jednostek, wartość 40% szans na zabójstwo ma w tym przypadku swoje pokrycie, lecz wraz ze wzrostem odporności przeciwnika wartość ta spada.
Myślę, że w edytorze da się to jakoś załatwić aby taka jednostka przeżywała ok.10 ciosów.
Jeżeli hipoteza okazałaby się błędna, to już raczej nie ma ratunku na rozwikłanie tej tajemnicy.
Offline
pierwsze testy edytorowe
dark elf, assassin, lvl 50 (20% szans na zabójstwo)
jednostka testowana: gigant, hp 500, odporność 0-45 (skoki co 5pkt) czyli 10 stworków
wszystkie zostały zaciosane zabójstwem najpóźniej 10tym ciosem..
a jeśli chodzi o bohaterów (różnych tu losowało) odporność od 30 do 55 (chyba takiego koksa wypatrzyłem "najpancerniejszego") nie weszło ani razu.. czyli jakby wszystko w d...
Offline
drugie testy edytorowe
dark elf, assassin, lvl 7 (20% szans na zabójstwo)
walczyłem z 9 bohaterami z odpornością 12-15 i oto za którym ciosem padało zabójstwo: 1;2;3;4;4;8;10;11;29. liczba 29 oczywiście do odrzucenia przy wyliczaniu średniej arytmetycznej(~0.19).
później zagrałem 50lvl zabójca (20%) i nic nie wchodziło...
zabójstwem można pokonać tytanów, a one mają po 15 odporności(z wyjątkiem Syriana->20) i smoki->16. wygląda na to, że od 20-30 punktów zerują się wszelkie szanse.
Offline