Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum

Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2010-02-07 20:21:09

 Nerevan

http://i45.tinypic.com/izu9ld.jpg

8745719
Skąd: Nadbrzeże/Elbląg
Zarejestrowany: 2008-11-11
Posty: 132
Punktów :   
Ulubiona rasa: Ludzie.
Najmniej lubiana rasa: Wszystkie ujdą.
Jednostka: Archon
Tytan: Sirian
Profesja: Kapłan (Paladyn)
WWW

Ludzie.

Artykuł #1: Podstawowe porady ekonomiczne.

Część I: Wiadomości Ogólne
Ludzie są jedną z najdroższych ras: jednostki dużo kosztują i długo się produkują, przez co trzeba też budować sporo punktów szkolenia (głównie stajni, biblioteki ten problem aż tak już nie obejmuje). Na samym początku jest przeogromne zapotrzebowanie na złoto, które będzie najważniejszym surowcem do samego końca. Wszystkie budynki potrzebują złota do postawienia, kawaleria (czyli nasza główna broń) również, ulepszenia w kuźni, magowie (wyłączając białych)... Więc złoto to nasz priorytet.
Drugim co do ważności surowcem jest ruda. O ile pikinierzy potrzebują jej mało i nie odczujemy jej braku, o tyle rycerze i rycerze seniorzy wymagają już jej dość sporych pokładów- może się zdarzyć, że na 3 i 4 poziomie twierdzy poczujemy braki rudy (duża ilość produkujących się naraz rycerzy zżera jej dość dużo), dlatego za nic nie przemieniamy jej na inne surowce (o czym dalej).
Kryształy zaczynają być przydatne na 4 poziomie twierdzy (na trzecim co prawda potrzebne są do badań z Katedry, ale nie są to znaczące ilości), gdy zaczynamy produkować magów i mamy do dyspozycji bibliotekę.
Kamień jest potrzebny tylko do wznoszenia budynków i produkcji katapult. Ma najmniejsze znaczenie i będzie on naszym głównym źródłem złota.

Część II: Szczegóły
Pierwsze co robimy to zapełniamy chłopami kopalnię złota, oczywiście tą trzeciego poziomu (później wysyłamy też chłopów do innych kopalni, ale to dopiero po upie Pałacu- nie warto marnować na początku pieniędzy na drugi tylko do tworzenia chłopów). Jak najszybciej przebuduwujemy Pałac na drugi poziom i stawiamy Targowisko (oczywiście musimy wcześniej posiadać już koszary, by produkować pikinierów, którzy będą nam służyć w początkowym etapie gry; kuźnia nie jest wymagana, lecz warto ją posiadać, o czym dalej). Koniecznością jest wykup zdolności Dochód i Handel- o tej drugiej zaraz napiszę nieco więcej, zaś ta pierwsza przyśpiesza wydobycie, co jest bardzo dużym ułatwieniem.
Oczywiście standardowo stawiamy stajnie i zaczynamy odczuwać problemy finansowe, mamy problem z wystawieniem najemników? Cóż, to trzeba przeboleć, acz w części trzeciej podam kilka rad. Handel nie jest zbyt tanim badaniem i należy odłożyć na niego trochę surowców.
Gdy tylko dorwiemy się do Handlu zamieniamy wszystkie nasze kryształy i kamienie na złoto. Mamy forsy w bród, jeśli do tej pory niczego nie schrzaniliśmy prawdobodnie koło tysiąca. Produkujemy najemników. Jednak co zrobię taką kawalerią? Produkuje się szybko (40 sekund! Dla porównania tyle produkuje się łucznik wysokich elfów), ale jakością nie grzeszy. Mamy dużo pieniędzy więc jak najszybciej wykupujemy ulepszenia z kuźni (płatnerz i zbrojmistrz), które z pewnością dadzą mocnego kopa w nasze jednostki. Gdy tylko zacznie brakować nam złota używamy Handlu.
Na 3 poziomie twierdzy ważna jest też ruda. Bez niej tworzenie rycerzy będzie ciężkim zadaniem. Jednak złoto nadal jest potrzebne, więc musimy znaleźć odpowiedni balans między pozyskiwaniem tych surowców z Handlu (tak, nadal z niego korzystamy). Ponadto mamy kilka stajni i ich utrzymanie to niemały wydatek. Tu po prostu musimy robić to, co robią inne rasy- walczyć o kopalnie. Jeśli mamy szczęście i okolica jest zasobna to dobra nasza. Z czasem jednak, z każdą partią wyprodukowanych jednostek będziemy odczuwać coraz więcej luzu, aż w końcu wszystko się wyrówna i wyjdziemy na prostą.
Od 4 poziomu zmniejszamy wymianę kryształów, gdyż są one nam potrzebne do tworzenia białych magów. Od 5 zazwyczaj nie wymieniamy już kryształów, zresztą na tym etapie gry mamy już full surowców i wymiana w ogóle nie jest konieczna, ale jeśli nadal mamy problemy- tylko kamienie i trochę kryształów (czerwoni i czarni magowie ich potrzebują). Kamienie jednak są potrzebne do stworzenia Tytana, dlatego staramy się ze wszystkich sił, by na tym etapie nasza gospodarka nie potrzebowała takiej pomocy.

Część III: Dodatek.
Bohater Ludzi powinien posiadać dużą cechę handlu, która znacznie, ale to znacznie ułatwi nam grę. Ponadto niezwykłe znaczenie mają jego zdolności rasowe.
Złota Rączka- dzięki niemu badania z Targowiska (i nie tylko) są tańsze o 25%. Jest to naprawdę wielki bonus w początkowej fazie rozgrywki, gdy badania z Targowiska  mają największe znaczenie.
Badania Naukowe- dają nam znajomość magii Alchemii. Co w niej takiego? Zaklęcie Transmutacja, które pozwala wymieniać zasoby przed zakończeniem badania Handlu. Jednak nie zawsze się udaje i kosztuje manę, więc jest nieco niewygodne. Co nie zmienia faktu, że na samym początku znacznie, ale to znacznie ułatwia nam życie.
Rycerz Dowódca- zmniejszenie ceny Rycerzy i Rycerzy Seniorów o 50% to coś konkretnego. Szkoda, że nie obejmuje Najemników.

To takie podstawowe rady ekonomiczne dla zaczynających swą grę Ludźmi.


http://images42.fotosik.pl/19/0315782b8e6b87f0.jpg
I każdy z nas umiera od nowa, bo jesteśmy sami, jesteśmy mordercami!
Podobno budujesz swój mały dom pośrodku jałowej ziemi... Ty jesteś Tym, bo nie chcesz nic. I nie zawahasz się.
(Armia, To, czego nigdy nie widziałem)

Offline

 

Nasi Sojusznicy


Tajemnice Antagarichu | Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6,7 Forum
e-Gildia Graczy

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.outsiders.pun.pl www.kolo100olsztyn.pun.pl www.outsidersclan.pun.pl www.real-craft.pun.pl www.akademiasupremacy.pun.pl