Zasadzki ;p. To jedyna szansa dla leśnych elfów. Poza tym słabi. Pokonają istoty lasu. Hmm, a dobrzy gracze mogą pokonać każdego. Wg techniki zasadzka i szybki atak.
Leśne elfy nie mają jakiś bardzo silnych jednostek.
Offline
Dużo ulepszonych zarządców polany potrafi napsuć krwi. Do obstawy można dodać jednorożce, lub co prawda średnią, ale wystarczającą kawalerię. Na początek wystarczą.
Offline
Szczerze? Jedna z moich ulubionych ras
Wg mnie jedną ze skuteczniejszych jednostek jest driada, ponieważ jest bardzo szybka (wystarczy stworzyć kilka i nie ma problemu z rozwaleniem bazy).
Rzecz gustu oczywiście
Offline
Jednak rasa dla graczy którzy zaznajomili się z grą. Jednostki wytrzymałe (treanty i prastary treant) ale za to wolne (jak u krasnoludów). Ale tak jak powiedział user wyżej, kwestia gustu. Inni spostrzegają tą rasę jak śmieć inni jak potęga. Jednak jak odpowiednio się ich poprowadzi to mogą pokonać każdego, kto stanie im na drodze. Wielkim plusem jest to iż zaawansowane jednostki piechoty mogą budować budynki co na polu walki się przyda (zwłaszcza kilka wież) no i są ciągle leczone przez jednorożce. Są to najważniejsze plusy tej rasy (przynajmniej według mnie).
Offline
Bardzo lubię leśne elfy, a szczególnie treanty. Chronią zieleń oraz naturę. Nie mogę im nic zarzucić oprócz tego, że czasem nie widać jednostek wśród budowli, ponieważ wszystko jest zielone.
Offline
Leśne Elfy są dość "rozchwianą" rasą. Posiadają zarówno bardzo mocne plusy jak też i minusy. Minusem typowym dla wszystkich elfów jest brak możliwości napchania kopalni robotnikami. Leśne elfy nie mają ani handlu, ani niewolników by to nadrobić w przeciwieństwie u Mrocznych i Wysokich. To oznacza że Leśni naprawdę bardzo starają się by zdobyć szybko potrzebne surowce. Jedynym wyjściem jest błyskawiczna ekspansja i opanowywanie mapy. Jest to rasa dość mobilna, a ich generał (driada) przejmuje o 25% szybciej niż inni dowódcy. Jeśli nie damy Leśnemu Elfowi miejsca do ekspansji i kopalń do przyjęcia, to jest dla niego bardzo silny cios.
Ich plusem jest skuteczność w walce przeciw Orkom dzięki ich kawalerii (3x większe obrażenia) a strażnicy lasu nie lubią Krasnoludów (3x większe obrażenia). Zarządcy lasu to jedni z najlepszych łuczników, ze wszystkimi ulepszeniami duża grupa zarządców jest naprawdę niebezpieczna, szklane działa po prostu.
Z tego co pamiętam Leśne Elfy mają wynalazki umożliwiające lepsze leczenie i chyba Balsam Elkora.
Treanty to dla Leśnych wisienki na torcie. Potrafią budować, a ich starożytne wersje dzielą się na dwa treanty gdy zginą. Potrafią też spowalniać korzeniami. Starożytni są jedną z niewielu jednostek jakie potrafią dotrzymać pola rycerzom zagłady. Są jednak podatni na ogień, jak to drzewa.
Driady to silniejsze chochliki, do tego ich atak jest magiczny na który ciężko się uodpornić. Jednorożce zaś odpowiadają za to by armia była silna i zdrowa (leczenie grupowe i leczenie chorób/zaraz)
Offline
Dziwna rasa... Wydaje się niedokończona jednak z tego co widziałem to często wybierają ją na multiplayerze. Mają tanie budynki i jednostki, mogą zaspamować. Spam duszków/łuczników/driad z 6 drzew może łatwo wygrać gre. Drzewców imo nie opłaca się robić chyba, że się bronimy. No i są dosyć mobilni.
Ostatnio edytowany przez Harertz (2017-10-07 19:17:04)
Offline
Największą zaletą leśniaków jest możliwość zrobienia samowystarczalnej ekonomii bez żadnej kopalni,możemy mieć każdy surowiec ale to wymaga czasu,na dojście do 4 poziomu wieży,zbadanie handlu i stworzenie z minimum
20-30 starożytncyh ogników.
Jak uda się nam dotrwać do tego momentu to przeciwnik ma już z reguły GG WP(na multi także!) bo potem wystarczy spamować samymi duszkami na wszystkich upgradach z gildii łowców i sadzić białe drzewka do znużenia aż dobijemy do 250 limitu jednostek(chyba taki był max).ulepszone duszki mają jeszcze większy zasięg niż wieże i praktycznie żadna jednostka nie ma szans nawet do nich podejść.Nawet istoty lasu i demony z łańcuszkiem 16/24 przywoływaczy mają nikłe szanse na chmarę duszków .
Jako leśny/wysoki elf najlepiej grać iluzjonistą bo można się nauczyć nekromancji która napełnia nam kopalnie zombiakami,oraz przywołuje jednostki do obrony we wczesnych etapach gry.
Offline
Przynajmniej mają ten handel (nie dochód - pomyliłem nazwy parę lat temu), żeby wymienić generowane kryształy na inne zasoby. Pomijając udział bohatera, nie mają jednak żadnego innego sposobu na poprawę wydobycia surowców: Wysokie Elfy dodatkowo korzystają z handlu i ulepszeń dochodów, a Mroczne Elfy kupują niewolników lub przywołują zombi. Można więc powiedzieć, że pod względem ekonomii Wysocy są najlepsi. Co do ulepszeń jednak nietrudno się zgodzić, Leśny Elf jest zdecydowanie najlepszy w walce dystansowej. Mroczni chociaż zatruwają, zawsze coś ciekawego.
Offline
Z tym że wysokie elfy mają najlepsze eko to można polemizować.Faktem jest że wysoki elf rozwija się najszybciej z racji świetniego rozlokowania surowców kamień,kryształ na rozwój wieży,a metal/złoto na DK - wszystko zużywa się równomiernie,niczego nie brakuje(w sam raz do rusha).Jednak na dalszą metę wysoki zostaje w tyle z racji Monstrualnego eko leśnych jak dobiją 4lvl(+6000 kryształu w 2 minuty co daje prawie 100 duszków),podobnie sprawa wygląda z mrocznymi gdyż,ci mogą zaspamować nas chmarą impów za półdarmo oraz generałami(kontra na moonguard'ów).
Na tym w sumie polega cała siła leśnych - dobija się do 4 poziomu wieży,spamuje się duszkami i entami do oporu i gra wygrywa się sama,nie zważając na to co ma przeciwnik.
Leśne to jedyna rasa którą udało mi się podbić realms of famine mając ledwie 14 lvl przy samobójczym oporze prowincji
(to ta mapa gdzie jesteśmy sami na 2 nieumarłych i mroczne krasie).
Offline
No właśnie to co wymieniłeś to dobre argumenty za Wysokimi - mają Handel jak Leśni, ale też Dochód i dobrze rozłożone surowce. Również mogą tworzyć starożytne widma. Ich ekonomia jest po prostu bardziej stabilna, więc są silni przez całą grę przez dobrych łuczników i świetną kawalerię. Mają też jednorożce i krąg lodu mistyków (chociaż druid czy czarnoksiężnik są lepsi). Leśne Elfy bardziej się męczą przez wczesną grę (gorsza piechota i kawalerzysta), ale jak wyrobią swoje ulepszenia, wystawią duszki, zarządców lasu, treantów i parę jednorożców to nie mam wątpliwości że każdy musi się z tym liczyć. Aha, warto jednak wspomnieć, że Leśni mają magiczne studnie generujące złoto (kosztują jednak sporo kryształu, trzeba wyszkolić dużo widm by zrekompensować).
Offline
Wystarczy uzbierać cały klawisz prastarych widm(16) co spokojnie można zrobić już na 3 poziomie wieży.Co do czarowników elfów to druidzi są niestety najgorsi pośród całej trójki - drodzy,długo się robią,mają żałośnie niską żywotność oraz kiepskie czary(ja zawsze robie tylko 1 żeby odpędzał noc).White ward mistyka jest o wiele bardziej przydatny bo chroni nas przed iluzjonistami/demonami/jednorożcami/rycerzami zagłady którzy nakładają efekty psychologiczne;O kolumnie ognia sorcerora i przywołaniu zombie już nie wspomnę bo to klasa sama w sobie
Ostatnio edytowany przez Czubajka kania (2017-11-24 18:52:44)
Offline
E tam błyskawice druida są ok, więc i goblin szaman też może swoje robić. W kontekście armii Wysokich Elfów to ta rasa i tak jest odporna na strach i grozę, jednak można na nich oddziaływać chaosem oraz podziwem (? po polsku) co potrafi głównie demon oraz archon. Może być bardziej przydatne przy walce z wrogim bohaterem iluzjonistą, ogólnie zdolność dość sytuacyjna.
Offline