Co sądzicie na temat tych trzech ras ? Kto by wyszedł zwycięsko z tej potyczki ?
Czekam na wasze opinie. Ja wypowiem się później, ponieważ od ponad roku nie grałem Zarazą i Rojem.
Offline
Stawiając ze sobą na podium ów trzy rasy (pomijając aspekt sympatii kierowanej ku Ssrathi) mimo wszystko mój wybór pada na Zarazę. Dlaczego?
Po pierwsze :
Lewitujące Oczy - jednostki szybkie ale mało odporne (pierwsze dobre na zwiad jeżeli nie mamy akurat zbyt wiele do roboty, poza przejmowaniem i budowaniem), im dalej w las tym lepiej. Zarodniki (dobre do ataku na bohatera w grupce bądź większą liczbę jednostek, masakra gwarantowana). Oczy Płomienia (znacznie szybciej dostępne aniżeli smoki, a mają podobne właściwości jeżeli o atak chodzi , poza tym są silne, więc kilka takich na baze wroga i jest pozamiatane)
Kolejna sprawa piechota : O ile Ghule jeszcze jeszcze, tak szlamy dość zabawne ale nie zapominajmy od ulepszeniach do obrażeń (jak i tych kiedy szlam ginie), z kolei ghul ma zwiększoną szybkość ruchu, więc jest dość wymagającym przeciwnikiem.
Ostatnia i chyba najlepsza sprawa : Mianowicie Hydry. O ile te pierwsze są dość... "Typowe i wręcz pospolite" tak Prio i KrioHydry to jest coś, czego nie chcielibyśmy spotkać na swojej drodze. Silne jednostko, atakujące lodem bądź ogniem. Dobre na szturm ku bazie przeciwnika.
Reszta jak generał czy sam bohater , nie są tak istotne. Dla mnie ważne jest to co wymieniłam.
Rój
Nie powala jednostkami (które są wręcz słabe) , tak niektóre aspekty jak trucizna czy przywoływanie żywiołaków ognia jest pożyteczne, podobnie jak możność wysysania z obcych kopalń złóż. Niemniej nie przekonuje mnie ta rasa (mimo że wygląda ciekawie). Słaba po prostu jak dla Leiry.
Ssrathi
Najmocniejsze jednostki latające drugiego poziomu + smoki + kapłani jacy mogą leczyć swoich i oczywiście dinozaury. Wszystko pięknie, gdyby nie niska odporność i podatność na Zimno. W takim układzie, walka z zdechlakami czy chodź by istotami lasu to ciężki kawałek chleba. Aczkolwiek przy mocno rozwiniętym bohaterze nieumarłych, nie specjalnie narzekałam na te minusy...
Podsumowując dla mnie , najlepszą z tych trzech jest Zaraza
Offline
Rój jest jedną z ras typu Swarm, czyli po prostu produkujemy dużo i zasypujemy wroga. Rój potrzebuje dużo budynków i miejsca na rozbudowę, stąd na ciasnych mapach może mieć problemy. Wysysanie zasobów z kopalni ułatwia rozwiązywanie problemów ekonomicznych. Rój nabiera sił w środkowej fazie gry, wtedy już baza jest w pełni operacyjna i można przekuć to w potężną przewagę liczebną. Opiera się na truciznach jest nieskuteczne przeciwko niektórym rasom (Nieumarli czy Mroczne Elfy po ulepszeniach odporności z grobowca), z kolei Scaraby są dość drogie.
Ssrathi jak to gady nie lubią zimna. Są dosyć zbalansowaną rasą, do której pasuje wielu bohaterów. Ich jednostki podstawowe są całkiem silne, ale powolne i to jest ich główna wada. No potem są superszybcy jeźdźcy na jaszczurach i sytuacja się zmienia, bo Ssrathi naprawdę potrzebują tej szybkiej jednostki dochodzą też ulepszenia. Kapłani po upgrade'ach nabierają solidnego kopa, w sumie są jak lisze z atakiem ogniowym tylko czary inne i są oczywiście żywi. Triceratopsy to mocne tanki, ale ich obrażenia to Piercing, mało skuteczne przeciw budynkom. Powinni stać na linii frontu i zbierać cięgi za Snakepriestów (czyli kapłanów). Pterodaktyle są wybitne, bardzo bardzo silne jednostki powietrzne, smoki to dla nich nie problem, do tego mają obrażenia Slashing, czyli cięte więc lepiej radzą sobie z budynkami. Co do T-Rexa to jest to bardzo potężna bestia, ale potrzebuje ulepszeń z Saurus Pen by pokazać pazury. Przeciwnik Ssrathi nie chce by te ulepszenia zostały opracowane, bo Ssrathi z dobrze poprowadzonymi ulepszeniami to gg. Dla patcha 1.024 bohater Dragonslayer jest polecany, gdyż może dawać premie XP dinozaurom.
O Pladze wkrótce.
Offline
Na 3 miejscu usadzę Rój. Jakoś tak mi nie przypadły do gustu. Nie podobają mi się więc nie będę się rozpisywać na ich temat.
2 miejsce to Zaraza. Z początku słabi, ale kiedy do walki wejdą Krio i Pyro Hydry to lepiej unikać spotkania z nimi. Wysokie obrażenia obszarowe + dobry pancerz robią z nich bardzo mocne jednostki, niestety nieco powolne, ale mimo to i tak są bardzo dobre. Reszta jednostek nieco słabsza, ale nie odstają za bardzo od ich poziomu.
Na 1 miejscu podium Ssrathi, nie są jakąś wybitną rasą, ale moim hobby są dinozaury, więc może dlatego xd A tak na poważnie to mają bardzo dobre jednostki. Kapłani są zabójczy w większej ilości. Ci na Velociraptorach są najszybszą kawalerią w grze. Triceratopsy takie sobie, ale za to T-Rex'y są już bardzo mocne. Jeśli połączymy T-Rex'y z Pterodaktylami to baza przeciwnika pada w kilkanaście sekund. Warto dodać, że ich wierze zatruwają co jest bardzo przydatne podczas obrony własnej bazy.
Później może napisze coś więcej, ale muszę jeszcze pograć trochę nimi
Offline