Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum

Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2013-02-20 22:31:37

 Mathias

Władca Światła

35762222
Call me!
Skąd: Gildia Mathiasa
Zarejestrowany: 2008-11-11
Posty: 650
Punktów :   
Ulubiona rasa: Barbarzyńcy/Ludzie/Demony
Najmniej lubiana rasa: Istoty Lasu
Jednostka: Archon/Demon
Tytan: Syrian
Profesja: Kapłan
WWW

Przyszłość sojuszy

Swego czasu sojusze nawet nieźle się kręciły, ale to było z dwa lata temu . Z tamtych userów zostały w większości wspomnienia. Pytanie, jaka przyszłość czeka ten segment forum.

Proponuję wrócić do starego systemu: trzy przymierza, bez klanów, zapisy w formie rekrutacji na podstawie odpowiedzi na pytania fantasy. Ponadto sugerowałbym syntezę sojuszów z forumowymi RPG'ami, może to pozwoli odrodzić oba te projekty. W każdym razie każda zmiana lepsza niż tkwienie w obecnym letargu, jeśli chodzi o niniejszy dział.

Co sądzicie o tej propozycji? Mam jeszcze drugą, ale jest ostatecznością. Polega na archiwizacji tego działu. Myślę, że to ewentualność na wypadek niepowodzenia planu pierwszego .

Zapraszam do wypowiedzenia się. Jestem otwarty na propozycje.

Offline

 

#2 2013-02-21 16:25:45

 blazenek

http://i46.tinypic.com/s3ztk9.jpg

Call me!
Zarejestrowany: 2011-02-07
Posty: 840
Punktów :   
Ulubiona rasa: Demon<W. Elfy<Nieumarli
Najmniej lubiana rasa: Człowieki
Jednostka: Demon
Profesja: Wojownik/Przyzywacz

Re: Przyszłość sojuszy

Jeśli mam być szczery to nigdy nie wiedziałem o co biega z tymi całymi sojuszami


"Tragedią życia jest nie to, że ludzie umierają, lecz to, że przestają kochać."

Offline

 

#3 2013-02-21 21:00:47

 Mathias

Władca Światła

35762222
Call me!
Skąd: Gildia Mathiasa
Zarejestrowany: 2008-11-11
Posty: 650
Punktów :   
Ulubiona rasa: Barbarzyńcy/Ludzie/Demony
Najmniej lubiana rasa: Istoty Lasu
Jednostka: Archon/Demon
Tytan: Syrian
Profesja: Kapłan
WWW

Re: Przyszłość sojuszy

No właśnie, dlatego może czas, aby to usystematyzować i spopularyzować . Zawsze jakieś dodatkowe źródło aktywności, a forum przestanie się składać w połowie z hydeparku .

Offline

 

#4 2013-02-21 21:33:16

 blazenek

http://i46.tinypic.com/s3ztk9.jpg

Call me!
Zarejestrowany: 2011-02-07
Posty: 840
Punktów :   
Ulubiona rasa: Demon<W. Elfy<Nieumarli
Najmniej lubiana rasa: Człowieki
Jednostka: Demon
Profesja: Wojownik/Przyzywacz

Re: Przyszłość sojuszy

Ja jestem, za a właściwie to nie tyle za, co nie mam nic przeciwko. Jestem ciekawy co z tego wyjdzie, a szczególnie chcę zobaczyć, czy coś ruszy z tym forumowym RPG ^^


"Tragedią życia jest nie to, że ludzie umierają, lecz to, że przestają kochać."

Offline

 

#5 2013-02-21 22:29:25

 Mathias

Władca Światła

35762222
Call me!
Skąd: Gildia Mathiasa
Zarejestrowany: 2008-11-11
Posty: 650
Punktów :   
Ulubiona rasa: Barbarzyńcy/Ludzie/Demony
Najmniej lubiana rasa: Istoty Lasu
Jednostka: Archon/Demon
Tytan: Syrian
Profesja: Kapłan
WWW

Re: Przyszłość sojuszy

Potrzebowałbym pomocy kogoś, kto zna realia i zasady forumowego RPG. Blazenku, moglibyśmy o tym porozmawiać przez gg?

Chciałbym, aby też inni się wypowiedzieli, co sądzicie o tej koncepcji?

Offline

 

#6 2013-02-22 12:41:18

 Nessha

Moderator

5754237
Skąd: Piekło
Zarejestrowany: 2011-02-09
Posty: 983
Punktów :   
Ulubiona rasa: Gady/Ludzie/Kuce
Najmniej lubiana rasa: Zombie
Jednostka: Piekielny Ogar
Tytan: Los
Profesja: Piroman

Re: Przyszłość sojuszy

Co do sojuszy ja jestem za.
Co zaś  forumowy RPG , ja tylko czekam aż wreszcie coś się w tym kierunku ruszy


http://steamsignature.com/status/default/76561198108331506.pnghttp://steamsignature.com/AddFriend.png
https://discord.gg/vPAr9ap
Maniaczka i Nerda świata WARFRAME
http://orig14.deviantart.net/8582/f/2015/089/0/f/warframe___frost_by_thegalliumdesigns-d8nqs6y.png

Offline

 

#7 2013-02-22 13:30:57

 Mathias

Władca Światła

35762222
Call me!
Skąd: Gildia Mathiasa
Zarejestrowany: 2008-11-11
Posty: 650
Punktów :   
Ulubiona rasa: Barbarzyńcy/Ludzie/Demony
Najmniej lubiana rasa: Istoty Lasu
Jednostka: Archon/Demon
Tytan: Syrian
Profesja: Kapłan
WWW

Re: Przyszłość sojuszy

Oprócz podstawowych informacji nt. mechaniki  PBFa (będzie nieco do przerobienia w związku z połączeniem z sojuszami) potrzebowałbym małej pomocy w koordynacji całego projektu. Cytując Towarzysza Edwarda: ,,Pomożecie?"

Offline

 

#8 2013-02-22 13:55:51

 Nessha

Moderator

5754237
Skąd: Piekło
Zarejestrowany: 2011-02-09
Posty: 983
Punktów :   
Ulubiona rasa: Gady/Ludzie/Kuce
Najmniej lubiana rasa: Zombie
Jednostka: Piekielny Ogar
Tytan: Los
Profesja: Piroman

Re: Przyszłość sojuszy

Jak sie na coś przydam ja chętnie pomogę


http://steamsignature.com/status/default/76561198108331506.pnghttp://steamsignature.com/AddFriend.png
https://discord.gg/vPAr9ap
Maniaczka i Nerda świata WARFRAME
http://orig14.deviantart.net/8582/f/2015/089/0/f/warframe___frost_by_thegalliumdesigns-d8nqs6y.png

Offline

 

#9 2013-02-22 15:48:21

 blazenek

http://i46.tinypic.com/s3ztk9.jpg

Call me!
Zarejestrowany: 2011-02-07
Posty: 840
Punktów :   
Ulubiona rasa: Demon<W. Elfy<Nieumarli
Najmniej lubiana rasa: Człowieki
Jednostka: Demon
Profesja: Wojownik/Przyzywacz

Re: Przyszłość sojuszy

Nie znam się na tym kompletnie, ani na forumowych RPG, ani na tych kartkowych czy coś, więc nie wiem, czy na coś się przydam, ale masz mój miecz.


"Tragedią życia jest nie to, że ludzie umierają, lecz to, że przestają kochać."

Offline

 

#10 2013-02-22 17:12:33

 LordSauron

http://i61.tinypic.com/302wfpl.jpg

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 1032
Punktów :   
Ulubiona rasa: Nieumarli, Mr.krasnoludy
Najmniej lubiana rasa: Istoty lasu/Barbarzyńcy
Jednostka: Rycerz Zagłady/Piek. świder
Tytan: Lord Zagłady Grond
Profesja: Czarodziej

Re: Przyszłość sojuszy

Jeśli chodzi o forumowe rpg to najważniejsze jest wymyślenie ciekawych przygód. Świat już mamy, jest nim Etheria. Mechanika? Możemy skonwertować system z Warlords Battlecry, więc z awansem będzie można dodawać sobie kolejne czary, ulepszać statystyki, ale część rzeczy można chyba wywalić bo będą niepotrzebnie robić graczom wodę z mózgu.

Pomysł na sojusze miał polegać na tym, że byłyby Zakon Ciemności, Bractwo Światła, Przymierze Neutralnych. Przy mniejszej ilości graczy Neutrali można by zezłomować, frakcje bliższe zła poszłyby do Zakonu, bliższe dobra do Bractwa. Jeśli chodzi o klany to wywiązał się z tym niepotrzebny bałagan, ja nie chciałem podgrup w sojuszach, smok trochę tutaj narobił bałaganu ze spartanami.

Streszczając:

3 sojusze
a) Zakon Ciemności
b) Bractwo Światła
c) Przymierze Neutralnych

Żadnych zabaw w podgrupy (klany) czy rasy. Niemniej jeśli ktoś gra Demonami to nie wyląduje w Bractwie Światła, więc żeby nie było takich numerów lol.

To by było tyle, nie bawmy się w jakieś umowy czy pakty.


Proszę pisać na PW lub na forum, na GG bywam nieregularnie.

http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Dance with the devil and sleep with the dead!

Offline

 

#11 2013-02-22 18:07:43

 Asiņains

http://i50.tinypic.com/kyu5k.jpg

Call me!
Zarejestrowany: 2008-11-22
Posty: 254
Punktów :   
Ulubiona rasa: Wysokie Elfy
Najmniej lubiana rasa: Mroczne Krasnoludy
Jednostka: Driada,Smoczy Jeździec
Tytan: Burza
Profesja: Wojownik

Re: Przyszłość sojuszy

Można poprowadzić zwykłą sesję, wzorem Neuroshimy, lecz tekstowo - na forum. Nigdy nie byłem MG, ale myślę, że po czterech sesjach na miesiąc, będę w stanie coś doradzić w samym systemie rozgrywki.


http://steamsignature.com/status/english/76561198004299557.png

Offline

 

#12 2013-02-22 19:49:20

 Mathias

Władca Światła

35762222
Call me!
Skąd: Gildia Mathiasa
Zarejestrowany: 2008-11-11
Posty: 650
Punktów :   
Ulubiona rasa: Barbarzyńcy/Ludzie/Demony
Najmniej lubiana rasa: Istoty Lasu
Jednostka: Archon/Demon
Tytan: Syrian
Profesja: Kapłan
WWW

Re: Przyszłość sojuszy

Popieram to, co napisał Sauron. A co do mechaniki, musielibyśmy to trochę dokładniej przedyskutować. Asiņains, czy mógłbyś pokrótce napisać, jak wyglądałyby takie sesje?

Offline

 

#13 2013-02-22 21:51:37

 Asiņains

http://i50.tinypic.com/kyu5k.jpg

Call me!
Zarejestrowany: 2008-11-22
Posty: 254
Punktów :   
Ulubiona rasa: Wysokie Elfy
Najmniej lubiana rasa: Mroczne Krasnoludy
Jednostka: Driada,Smoczy Jeździec
Tytan: Burza
Profesja: Wojownik

Re: Przyszłość sojuszy

Widzę parę opcji :
1. Online Chat ( na jakimkolwiek hostingu )
2. Poprzez forum

Do opcji pierwszej :
Każdy otwiera swoją kartę postaci. Trzeba dobrać 5 atrybutów ( budowa, charakter, spryt, percepcja, zręczność ( o tym, jak to się odbędzie - później ) Tak jak w każdym możliwym RPG - MG prowadzi rozgrywkę, opisuje historię i prowadzi śmiałków przez różne przygody. Przykładowo : ( Enter - kolejna linia. Jeśli chcemy utrzymać klimat, to trzeba zachować jasność zapisu )

...
MG: Przechadzasz się po lesie
MG: Słyszycie jakieś chichoty
BH: Rozglądam się
MG: Rzucam za wypatrywanie
( MG musi rzucić "kostką" na przykładowym random.org )
MG: 16. Zauważyłeś grupę goblinów, które zaczęły szarżę w twoim kierunku. Jest ich 5.
BH: Jaka jest odległość między nimi ?
( MGmoże, ale nie musi powiedzieć. Może wykorzystać opcje : rzut kością na spostrzegawczość. Załóżmy, że powiedział )
MG: Około 30 metrów.

( Zaczyna się bitwa : każdy ma 3 segmenty akcji, które byłyby do omówienia, przykładowo odskok w bok 1 segment, wstanie 1 segment, cios lewą ręką 1 segment, cios prawą ręką 2 segmenty ( broń ), krycie się 2 segmenty, bieg(10 metrów) 1 segment. Polega to na wyborze - o tym za chwilę. MG musi wrzucić - nawet zwykłą, zrobioną w paint mapę bitwy, w której byłyby zaznaczone : ogólny teren, obiekty, postacie )

( W tej bitwie, zakładając, że jest tylko jeden bohater, występują : Bohater oraz 5 goblinów, każdy ma swoją turę. O tym, kto zacznie, decyduje wyższy współczynnik charakteru )

( MG musi rzucić kostką za każdy współczynnik dla każdego goblina oraz musi wyznaczyć kolejność akcji. Przykładowo gobliny mają kolejno charyzmy :
1. 16
2. 19
3. 6
4. 12
5. 8
Bohater : 15)

MG: <pisze ile kto ma charakteru> Kolejka to : Goblin2,Goblin1, Bohater,Goblin4,Goblin5,Goblin3.
( Jako iż "potwór" należy do GM, a jest pierwszy, GM zaczyna )
MG: Goblin1 biegnie w twoją stronę, używając 3 segmenty - 30 metrów.
MG: Goblin2 robi to samo.
BH: Cofam się 10 metrów, czekam.
MG: Goblin4 biegnie
MG: Goblin5 biegnie
MG: Goblin3 biegnie
(nowa tura)
MG: Goblin1 biegnie, używając 1 segment, atakuje ( 2 segmenty )
(Rzut za budowę, i obeznanie z bronią)
MG: Zadaje jedną lekką ranę
MG: Goblin2 biegnie, i atakuje.
(to samo co wyżej - oczywiście broniący rzuca kostką za zręczność w celu UNIKU, lub charakteru-a dokładniej odporności na ból- w celu znegowania obrażeń - oczywiście po walce dają po sobie znać)
BH: Atakuję dwa razy Goblina 1
( polega to na : atak pierwszy zada dużą liczbę obrażeń, drugi atak 50% mniej - zakładamy tutaj, że dana postać nie zna magii, nie ma łuku, i tak dalej. Czysty miecz. Można dodać akcję z tarczą, jako parowanie ciosów - segmenty są do umówienia )
MG: Zadajesz 2 rany ciężkie
MG: Zadaje 1 ranę ciężką
MG: Goblin1 umiera.
(i jedziemy z każdym, póki bitwa się nie skończy. Oczywiście przegiąłem troszkę, pięć goblinów na start to trochę dużo - chyba, że zrobimy, że mają 0 obrony, to jeden lekki cios będzie oznaczał śmierć - jako iż jest to goblin. )
...

Oczywiście między postami w przygodzie ( nie w bitwie ! ) MG musi zostawić trochę czasu, parę sekund, by dać Bohaterom szansę na reakcję. Wystarczy napisanie słowa ( STOP ), czy umówić się na jakiś symbol, by było szybciej.

W tym przypadku, możliwe będzie prowadzenie sesji ze wszystkimi chętnymi w jednym czasie ! W końcu bohaterzy mogą się porozumieć,spotkać. Za czym również idzie walka ramię w ramię, czy wspólna przygoda.



Opcja 2:
Sesja dla pojedynczej osoby. Będzie to między MG, a Bohaterem. Posty będą po prostu edytowane, żeby nie nabijać zbyt wiele postów. Ewentualnie, żeby nie było bałaganu, można każdą przygodę ( miejsce ), dodawać w osobnym poście. Historia, w której nie ma żadnych statystyk, a liczy się głównie na pomysłowość MG. Na tym samym przykładzie :

...
MG: Przechadzasz się po lesie
MG: Słyszycie jakieś chichoty
BH: Rozglądam się
MG: Zauważyłeś grupę goblinów, które zaczęły szarżę w twoim kierunku. Jest ich 5.
BH: Jaka jest odległość między nimi ?
MG: Około 30 metrów.
BH: Walczę z nimi.

( walka )
BH: Biegnę na nich.
MG: Gobliny również biegną w twoją stronę. Masz większy rozpęd - masz przewagę jednej akcji.
BH: Powalam z szarży jednego, atakuje mieczem drugiego.
MG: Przebijasz na wylot pierwszego goblina, lecz nie zdążasz wyciągnąć miecza z poległego goblina, uderzyło cie dwóch z nich.
BH: Wyciągam miecz i robię zamach w stronę goblinów stojących obok mnie.
MG: Wziąłeś/Wzięłaś potężny zamach i zabiłeś/zabiłaś trzech z nich. Został ostatni goblin, który widząc resztę zaczyna uciekać.
(koniec bitwy)
BH: Rzucam w niego mieczem.
MG: Goblin wbiegł w krzaki, ale słyszysz, że miecz go trafił. Co robisz dalej ?
BH: Przeszukuje ich ciała w poszukiwaniu czegokolwiek
MG: Znajdujesz parę monet i lagę.
BH: Podnoszę tylko monety. Staram się wyjść z lasu.
...

Jest to tak zwana opcja prosta - umowna, która pozwala na wiele rzeczy oraz nie ma wielu ograniczeń. Liczy się czysta fantazja. Oczywiście wszystko można pięknie opisywać. Każdą akcję, czy ruch podczas bitwy można pisać dokładnie oraz rozlegle.

BH oraz MG mogą się umówić w jakiś sposób, by się na takim forum spotkać w jakichś godzinach, by taką mini sesję przeprowadzić. Chętni oczywiście mogą odświeżać temat, i czytać każdy ruch. Czy później, przykładowo po kilku dniach przeczytać trochę opowieści akcji. Wszystko jest zależne od humory MG, dlatego na tą pozycję nadawałby się ktoś, kto nie zabije bohatera od powietrza, czy źdźbła trawy ( lubię zabijać bohaterów ._. ).

Wszystko jest do omówienia. Z moich obserwacji dodam, że na forach w większości przypadków spotykałem opcję drugą.


http://steamsignature.com/status/english/76561198004299557.png

Offline

 

#14 2013-02-22 22:04:00

 blazenek

http://i46.tinypic.com/s3ztk9.jpg

Call me!
Zarejestrowany: 2011-02-07
Posty: 840
Punktów :   
Ulubiona rasa: Demon<W. Elfy<Nieumarli
Najmniej lubiana rasa: Człowieki
Jednostka: Demon
Profesja: Wojownik/Przyzywacz

Re: Przyszłość sojuszy

Bardziej mi się podoba opcja, gdzie nie ma tak dużo tych rzutów kostką itp. Jakoś nie przepadam za tymi statystykami.

Ostatnio edytowany przez blazenek (2013-02-22 22:04:26)


"Tragedią życia jest nie to, że ludzie umierają, lecz to, że przestają kochać."

Offline

 

#15 2013-02-22 22:10:56

 Asiņains

http://i50.tinypic.com/kyu5k.jpg

Call me!
Zarejestrowany: 2008-11-22
Posty: 254
Punktów :   
Ulubiona rasa: Wysokie Elfy
Najmniej lubiana rasa: Mroczne Krasnoludy
Jednostka: Driada,Smoczy Jeździec
Tytan: Burza
Profesja: Wojownik

Re: Przyszłość sojuszy

Opcja pierwsza daje możliwość przeciwstawienia się MG i robienie czegoś wbrew jego woli. Dodatkowo wszystko jest zależne od statystyk, czy szczęścia w liczbach - jest realnie. Jeśli ktoś ma szczęście w życiu, to będzie w staniu uniknąć wielu zagrożeń, czy po prostu coś wygrać. Minusem jest niestety to, że gra się może dłużyć. Poza tym trzeba by wziąć pod uwagę, że nie każdy ma czas spotkać się w danym czasie razem z innymi. Poza tym musielibyśmy spotykać się bardzo często, albo raz, lecz długo. W sposobie umownym jest prościej. Można Prowadzić sesję w z pojedynczą osobą. Łatwiej spotkać się we dwie osoby, niż z większością forum. Ale tutaj niestety, wszystko jest zależne od MG i od jego kaprysów. Nie można mu się przeciwstawiać. Wszystko do wyboru. Jak władza forum to rozważy - to ich decyzja.


http://steamsignature.com/status/english/76561198004299557.png

Offline

 

Nasi Sojusznicy


Tajemnice Antagarichu | Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6,7 Forum
e-Gildia Graczy

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.outsidersclan.pun.pl www.ngamecool.pun.pl www.akademiasupremacy.pun.pl www.real-craft.pun.pl www.kolo100olsztyn.pun.pl