Ten temat to nie jest bitwa ras, ale raczej prośba o pomoc. Pomoc w wyborze rasy. Uwielbiam grać zarówno Rycerzami jak i Orkami. Ale nie wiem na kogo się zdecydować. Doradzicie coś ? Jakieś za i przeciw na temat danych ras ? Którą łatwiej się gra i którą osobiście polecacie ?
Offline
Sporo zależy od Twojego stylu walki. Orkowie są raczej rasą nastawioną na szybką ekspansje i by zalać swoimi jednostkami obóz wroga (słabe gobliny, orki czy trolle ale technika podobna do gry Barbarzyńcami), u nich idzie sie w ilość nie jakoś i dodatkowo istnieje fakt iż trzeba mieć dobrą podzielność uwagi, bo nie mogą naprawiać budynkom co jest pewnym minusem.
Rycerze natomiast, jakby nie szło, są nacją bardziej wymagającą zarówno pod względem czasu rozwoju jak i zasobów (szczególnie złoto do pewnego ulepszenia, jakie w późniejszym etapie gry może być KLUCZOWE). Po jakimś czasie dopiero ta nacja odkrywa swoje karty ( jak pancerz dla Rycerzy no i oczywiście musimy pamiętać o najlepszym arsenale kawalerii na tle reszty ras).
To tak w skrócie teraz konkrety
Orkowie - Imho dobra rasa na szybki atak (szybka produkcja jednostek ,jakościowo może miernych ale to nie ma znaczenia jak przeciwko kilku giermkom wyślemy 20 goblinów, które nie dość że szybkie to i mają sporą szybkość ataku, szybko sie produkują i jeszcze zarażają chorobą). Inne jednostki to już właściwie dodatek, a jak szybko sie rozwijasz zapewniając od razu spory potencjał zasobów (wszystkie pobliskie kopalnie w ciągu kilku minut gry są Twoje), po w pierwszym kwadransie gry zwycięstwo jest Twoje. Jak mówiłam jedynym minusem jest brak możliwości naprawiania budynków, co jednak nie ma znaczenia jak jedyne na czym sie skupiać to największa liczba jednostek wyprodukowanych w najkrótszym czasie. W podsumowaniu o orkach - Rasa Agresywna nastawiona na szybkie pokonanie wroga ilością jednostek
Rycerze - Tu już mamy pewne schody GDYŻ : Rycerze dopiero po jakimś czasie i dopiero na pewnym stopniu rozwoju budynku głównego (bodaj 3-4 poziom) mają jednostki silniejsze niż Szermierze czy Giernkowie plus na tym etapie dopiero można mieć istotne ulepszenia do nich (czyli w Pałacu chyba premia w PD za zabicie przeciwnika do 5+), na początku takiego kopa to nie daje, jednak później jak przeciwnik urządza sobie na nas większe wypady, taki mały zastrzyk PD dla bohatera jest jak miód. Dodatkowo pancerz nawet +20 (wiele nie da ale jednostki z pancerzem zwiększonym dwukrotnie obrywają tyle samo mniej, w zależności od siły ataku). Plus co istotne mamy możliwość wykonywania tzw Zadań (zabij danego potwora dostajesz premie w PD) i dopiero na 3-4 poziomie rasa zaczyna odsłaniać swoje atuty (kawaleria,Pancerz, silniejsze z czasem jednostki). Tyle że tu wymagane jest MNÓSTWO zasobów początkowych i ta rasa wymaga po prostu czasu nim nabierze siły - W podsumowaniu o Rycerzach - Rasa Defensywna nastawiona na rozwój w celu poprawienia osiągów
To taka mała rozkmina i nie powiem Ci jaką rasą masz koniecznie grać. Zależy to od Twojego stylu walki - Jak lubisz sie bawić Rycerze, jeżeli wolisz od razu zabić - Orkowie, mam nadzieje że coś doradziłam moim rozmyśleniem
Offline
Uwielbiam robić masę jednostek i zalewać nimi przeciwnika. To, że Orkowie nie mogą naprawiać budynków to wcale nie jest takie złe, owszem, jest to wada, ale Koboldy szybko budują, więc nim padnie jedna wieża - druga już się buduje. Jedynym mankamentem wydaje mi się to, że u Orków nie można rozwijać handlu jak u Rycerzy.
Z jednej strony uwielbiam zalewać przeciwnika hordami orków, ale z drugiej mam słabość do kawalerii. Na tym polega mój problem - przez to, nie mogę się zdecydować
Bardzo ładnie opisane Właściwie to wszystko co opisałaś wiem z doświadczenia, ale mimo wszystko, po przeczytaniu twojej wypowiedzi zdecyduję się chyba na Orków. Tak czy inaczej, zachowam obu bohaterów.
Offline
Co dają Rycerze to z całą pewnością potężne ulepszenia, szczególnie pancerza. Krucjata jest bardzo potężnym ulepszeniem przeciwko rasom walczącym w stylu hordy, bo mają dużo słabszych jednostek. Rycerze są w stanie na tym żerować zwiększając w ten sposób poziomy swoich jednostek. Czy to mocna rzecz? Cóż, Istoty Lasu po wszystkich ulepszeniach doświadczenia dają popalić, więc u Rycerzy to działa podobnie ale tutaj XP nabywa się przez walkę. Pozwala to zebrać taką średniowieczną chorągwię elitarnych rycerzy, a rycerz senior ich pan feudalny prowadzi do boju. Rycerze bardzo potrzebują 2 lvl Castle, by uzyskać dostęp do szerszej palety budynków i jednostek. Ulepszenia dochodu bardzo ważne, giermków nie będziemy budować wielu bo kosztują złoto, w ogóle szkolenie ich jest dosyć sytuacyjne. Jak już ustawię ekonomię to wyszkolę ich paru dla ochrony przed atakiem z powietrza, potem dojdą mieczyki a jeszcze później archoni. Stajnie na początku pozwolą nam wyszkolić podstawową kawalerię Rycerzy, jest to całkiem solidna jazda i dzięki niej można już coś ugrać.
Orkowie będą na starcie gromić rasy oparte na obrażeniach kłutych bo jedno z ich ulepszeń zwiększa odporność na kłute, stąd możemy naprodukować trochę Orków z mieczami. Wilczy jeźdźcy rozsiewają choroby, ale potrzebowali chyba kamienia a to koliduje z rozbudową siedziby, nie pamiętam już dokładnie. Trolle to absolutne bestie, ogry też. Szamani dostarczają bardzo ważne obrażenia magiczne, bo czasami miażdżenie i siekanie to trochę za mało.
Offline